BMW Le Couter & Lemmens – Le Couter wordt officiële autopartner van Belgian Cycling
Zo zijn twaalf BMW’s – vijf auto’s RadioTour (X1) en zeven wagens voor onze bondscoaches (320e Touring) – straks zichtbaar in de karavaan van diverse wielerwedstrijden. Zeven andere auto’s worden ter beschikking gesteld van stafmedewerkers en directieleden. De inbreng van Q-Grafix, het bedrijf dat de komende vier jaar instaat voor de bestickering van de auto’s, waarborgt de visibiliteit van deze nieuwe samenwerking.
Met de keuze voor BMW opteert Belgian Cycling niet alleen voor veiligheid, comfort en innoverende technologie, de federatie neemt ook haar verantwoordelijkheid in de noodzakelijke vergroening van de maatschappij.
Nathalie Clauwaert, algemeen directeur Belgian Cycling, legt uit: “Alle auto’s die BMW Le Couter & Lemmens – Le Couter ons ter beschikking stelt zijn Plug-In hybrides die voldoen aan de strengste normen. Dat was voor Belgian Cycling een belangrijke voorwaarde, omdat wij de vergroening van de wielersport hoog in het vaandel dragen. Onder meer daarom ook wordt ons wagenpark jaarlijks vernieuwd. Dat voortdurend streven naar duurzaamheid zal straks ook duidelijk worden tijdens de diverse Belgische kampioenschappen. BMW Le Couter & Lemmens – Le Couter stelt de organisatoren bij die gelegenheden wagens ter beschikking. Ook op die manier zullen veiligheid en ecologie hand in hand kunnen gaan en kunnen we deze waarden ook tijdens events en competities verder uitdragen.”
Stijn Le Couter, BMW concessiehouder, sluit zich hierbij aan: “BMW Le Couter & Lemmens – Le Couter zijn trots hun krachten te kunnen bundelen met Belgian Cycling. Onze wagens sluiten perfect aan bij de noden van Belgian Cycling. Zowel in koers als op training zijn veiligheid, betrouwbaarheid en comfort primordiaal. Met de keuze voor Plug-In hybrides kiest Belgian Cycling voor duurzame mobiliteit.” Werner Lemmens vult aan: “De waarden van wielrennen en onze concessies overlappen: net zoals de renners geven onze teams elke dag het beste van zichzelf om onze nummer 1 positie te bewaren en de referentie te blijven op het vlak van service en verkoop.”